.
Πλοηγηθείτε στη νέα ιστοσελίδα του Ι.ΜΕΤ.
Όραμα:
Να καταστεί το Ι.ΜΕΤ. ο κύριος και συνεκτικός Πόλος Έρευνας στις Μεταφορές, τη Βιώσιμη Κινητικότητα και τον Τουρισμό στην Ελλάδα και μέσα στους 10 καλύτερους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην Ευρώπη.

Ακρωνύμιο: optiTruck
Τίτλος: Optimal fuel consumption with Predictive PowerTrain control and calibration for intelligent Truck
Διάρκεια: 36 μήνες (09/01/2016 - 08/31/2019)

Περιγραφή:
Το έργο optiTruck χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Ορίζοντας 2020 και αποτελεί δράση καινοτομίας με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων Euro VI (40 τόνων) κατά τουλάχιστον 20%. Το ερευνητικό έργο στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ενιαίου μηχανισμού βελτιστοποίησης που θα συγκεντρώνει προηγμένες τεχνολογίες σχετικά με συστήματα μετάδοσης κίνησης και ευφυή συστήματα μεταφορών, και σε συνδυασμό με άλλα καινοτομικά και συμπληρωματικά στοιχεία θα μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση αξιοποιώντας μεμονωμένα καινοτομικά εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί στο χώρο.
Ο προτεινόμενος ενιαίος μηχανισμός βελτιστοποίησης χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που παρέχονται από τα συστήματα πλοήγησης νέας γενιάς και μαζικών δεδομένων (big data), σχετικά με την πρόβλεψη της κυκλοφορίας και των καιρικών συνθηκών, την τοπογραφία πεδίου και το οδικό δίκτυο καθώς και πληροφορίες σχετικά με τη δρομολόγηση και το προφίλ ταχύτητας του οχήματος, ώστε να μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση. Στόχος του είναι να βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικό χρόνο και σε πραγματικές οδικές συνθήκες χρησιμοποιώντας πληροφορίες κυκλοφορίας, καιρικών συνθηκών και άλλες σχετικές με την κατάσταση του οχήματος. Πιο συγκεκριμένα, το έργο optiTruck στοχεύει να επιτύχει τουλάχιστον 20% μείωση της κατανάλωσης καυσίμου χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο πρόβλεψης βασισμένο σε στοιχεία που συλλέγονται κατά την εκτέλεση μιας τυπικής διαδρομής μεταφοράς.
Στο πλαίσιο του έργου, θα πραγματοποιηθούν πραγματικές δοκιμές ώστε να επιδείξουν τη λειτουργία του προτεινόμενου ενιαίου μηχανισμού βελτιστοποίησης. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί μία μεθοδολογία εκτίμησης των επιπτώσεων της εφαρμογής του μηχανισμού ώστε να υποστηρίξει επιπρόσθετες δοκιμές μεγαλύτερης κλίμακας προσδιορίζοντας τα οφέλη που προκύπτουν μέσω της χρήσης δεδομένων και ισχυρών υπολογιστικών τεχνολογιών που υποστηρίζουν τη μοντελοποίηση και προσομοίωση των συστημάτων σε πραγματικό χρόνο. Η συγκεκριμένη μεθοδολογία θα εξετάσει παράγοντες κοινωνικής ισότητας καθώς και οικονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες που επηρεάζουν τις βασικές κοινωνικές προκλήσεις που εμφανίζονται στον τομέα των μεταφορών.
Τέλος, το έργο optiTruck προβλέπει τη δημιουργία μιας πλατφόρμας όχι μόνο για την ανταλλαγή των υφιστάμενων γνώσεων μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και για την προώθηση της οριζόντιας συνεργασίας τους και μετά τη λήξη του έργου. Στόχος είναι η ευρύτερη ανάπτυξη και υιοθέτηση λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας στον τομέα των μεταφορών τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στόχοι: Οι κυριότεροι στόχοι και καινοτομίες του έργου optiTruck είναι οι εξής:

  • Υλοποίηση πραγματικών δοκιμών με τη χρήση βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (EURO VI) εξοπλισμένων με τα κατάλληλα συστήματα και τους αισθητήρες που θα παρέχουν τα απαραίτητα δεδομένα που επεξεργάζεται ο προτεινόμενος ενιαίος μηχανισμός βελτιστοποίησης
  • Ανάπτυξη ευφυών εργαλείων χρησιμοποιώντας προβλέψεις και άλλα περιβαλλοντικά δεδομένα
  • Ανάπτυξη λογισμικού για την ενοποίηση και τη βελτιστοποίηση του κινητήρα και του συστήματος ελέγχου των οχημάτων
  • Διεξαγωγή πειραματικών δοκιμών σε πραγματικό περιβάλλον (2 διαφορετικές περιπτώσεις)
  • Εκτίμηση και αξιολόγηση των επιπτώσεων που προκύπτουν από τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου (κατά 20% τουλάχιστον)
  • Ανάπτυξη στρατηγικών για την εφαρμογή του προτεινόμενου μηχανισμού κατά την υλοποίηση του έργου αλλά και μετέπειτα

Ρόλος ΙΜΕΤ: Το ΙΜΕΤ στα πλαίσια του έργου optiTruck έχει αναλάβει:

  • Να υποστηρίξει τη διαδικασία προσομοίωσης των υπολογιστικών (cloud) συστημάτων
  • Να συμβάλλει στο σχεδιασμό της αποθήκευσης και της πρόσβασης των δεδομένων (μορφοποίηση, δομή και τύπος)
  • Να συμβάλλει στην ανάπτυξη και στην προσομοίωση των σεναρίων, στην αξιοπιστία και στην ασφάλεια των δεδομένων καθώς και στην επαλήθευση της λειτουργίας του υπολογιστικού (cloud) συστήματος
  • Να συμβάλλει στη σχεδίαση και ανάπτυξη της μονάδας HMI καθώς και να συμμετέχει στην επαλήθευσή της
  • Να συμβάλει στην ανάπτυξη των εργαλείων αξιολόγησης και έχει οριστεί ως ο υπεύθυνος φορέας για την υλοποίηση και αξιολόγηση των πραγματικών δοκιμών

 

Υπεύθυνος επικοινωνίας:
Δημήτρης Μαργαρίτης
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 2310 498 467

Δρ. Αφροδίτη Αναγνωστοπούλου
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 211 1069 598

Δεσμός για W3C HTML5 validator
Δεσμός για AChecker Web Accessibility Checker
Copyright ® 2017, HH, All rights reserved.